Strona milanowek.pl wykorzystuje do działania pliki cookies. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej »

[X] Zamknij

Strona główna» Aktualności

Rowerowy sezon 2017 Sekcji Turystyki Rowerowej zakończony

data wytworzenia: poniedziałek, 6 listopada 2017,
data aktualizacji: poniedziałek, 6 listopada 2017

Sekcja Turystyki Rowerowej przy Milanowskim Centrum Kultury zakończyła sezon rowerowy 2017.

Rozpoczęliśmy wczesną wiosną 19 marca i do 22 października zorganizowaliśmy i uczestniczyliśmy w 32 imprezach rowerowych. W większości to były niedzielne wycieczki od 40 do 150 km. Co roku odkrywamy nowe miejsce w naszej okolicy. W tym roku m.in. odwiedziliśmy Zagrodę w Ojrzanowie, Miasteczko Westernowe w Runowie, Muzeum Dułag w Pruszkowie, Klasztor Niepokalnów i Muzeum Straży Pożarnej, Świątynię Buddyjską w Grabniku, Zagrodę Bednarza w Bednarach, Boże Ciało w Łowiczu, Muzeum Wnętrz w Otwocku Wielkim, Bunkier w Konewce, Muzeum Lwowa w Kuklówce, Muzeum Motoryzacji  w Nieborowie i kilka innych ciekawych miejsc. Przejechaliśmy wspaniały szlak nad Wisłą w Warszawie, a gościom z Warszawy zaprezentowaliśmy powstający Szlak Trójmiasta Ogrodów; Milanówek – Podkowa Leśna – Brwinów. Nieprzerwanie od 2002 roku organizujemy coroczny Rajd Ulicami Milanówka. W tym roku padł rekord frekwencji i to grubo ponad dotychczasowe. Uczestniczyło 420 rowerzystów. Uczestniczymy również w Zlotach Ogólnopolskich. W tym roku w czterech, i jedynie z Gór Świętokrzyskich wróciliśmy bez trofeum. W pozostałych STR Milanówek zawsze był w czołówce najaktywniejszych klubów rowerowych. I nic to, że Kielce, Włocławek, Toruń, Gdynia, Bydgoszcz, Warszawa to wielkie miasta. Na Zlocie Aktywu Turystyki Kolarskiej w Pieczyskach zajęliśmy II miejsce, za Przygodą Toruń, ale już z Ogólnopolskiego  Zlotu w Przyjezierzu i Ogólnopolskiej Jesieni Grudziądzkiej wróciliśmy z pucharami zwycięzców. Również co roku organizujemy wakacje na rowerze, trochę dłuższe, 10- 15 dniowe. Odwiedziliśmy już Szwecję, Finlandię, Litwę, Łotwę i Estonię, Węgry, Austrię, Słowację a nawet Gruzję. W tym roku jeździliśmy po Rumuni, w rejonie Dobrudży. Zaczęliśmy od Delty Dunaju, niesamowite przyrodniczo obszary, a widok pelikanów w naturze niezapomniany. Następnie od granic Mołdawii aż po granicę Bułgarską zjechaliśmy całe Rumuńskie wybrzeże Morza Czarnego, aby wzdłuż Dunaju, wśród winnic wrócić ponownie w okolicę Delty. Co roku przybywa nowych rowerzystów. W tym roku w naszych wycieczkach wzięło 79 osób. Najaktywniejsi na zakończenie sezonu nagradzani są medalami. Tzw. „Gorąca Dwudziestka”. I ta rywalizacja w grupie bardzo mobilizuje, ale jednocześnie zacieśnia więzy przyjaźni rowerowej braci. Na zakończeniu 22 października Burmistrz Miasta Milanówka Wiesława Kwiatkowska i koordynator sportu Włodzimierz Filipiak udekorowali najlepszych. Dziękujemy i zapraszamy chętnych do pedałowania w przyszłym roku.

Kalendarz imprez, relacje z rajdów, wycieczek, zapowiedzi, na stronie str-milanowek.blogspot.com

Adam Matusiak

Obejrzyj wszystkie zdjęcia z galerii.